Friday, May 22, 2009

HASIL TENUSU : Dulu dan Kini

Hari ni aku nak tunjuk sket perbezaan hasil tenusu ku masa awal2 dulu dengan sekarang. Walaupun tak semeriah mana, tetap buatkan aku tersenyum sampai ke telinga. Kalau dulu masa pam, susu aku kuar setitik-setitik..sabo aje la. Sekarang susu aku mula memancut keluar. Ni yang buat aku tertunduk-tunduk je masa ngepam. Orang kata masa pam tak digalakkan pandang botol..tapi aku lain plak. Masa ngepam la aku duk tertunduk-tunduk nengok botol. Suka bila tengok susu memancut. Dulu pam takde apa yang kuar..sekarang dah kuar susu..hooreyyy!!


Dulu Masa mula2 perah, banyak ni la yang aku dapat. Sikit sangat kan..tak sampai menutupi dasar botol pun. Tapi aku tetap simpan. Kumpul biar banyak sikit pastu baru bagi yamin.


Sekarang hasil mula meningkat dalam 0.5 oz untuk sekali perahan. Kalau nasib baik, dapat la 1 oz (tapi jarang2 sangat la..)


10 comments:

  1. teruskan usaha..skit2 lama2 bergelen2. jgn putus semangat!

    ReplyDelete
  2. Mama-Miya..Insyaallah saya takkan putus semangat. Ni kali ketiga cubaan relaktasi..ku takkan menoleh kebelakang lagi..Doakan ye :)

    ReplyDelete
  3. tahniah....keep on pumping..jgn lupa jaga pemakanan juga...

    ReplyDelete
  4. Tahniah Liza... go go gal..!! usaha tangga jaya.. dengor tu nasihat drp che puan pengepam tegar...

    ReplyDelete
  5. wah..caya la..I still in progress to give BF for my baby (aqil 2months)

    ReplyDelete
  6. Yatie, kak yong..akan ku pam..pam..dan terus mengepam..kejayaan ku berkat dari sokongan kalians & kawan2 yang lain. Terima kasih bebanyak :)

    Matahariku, good luck & tahniah sbb dpb bf baby. Moga berpanjangan hingga 2 tahun..AMIN!!

    ReplyDelete
  7. salam Liza..

    lagi..lagi.. lagi.. pam! ku sentiasa mendoakan.

    ReplyDelete
  8. Mimie..bila ku terasa malas, ku cuba bayangkan stok tenusu mu buat pembakar semangatku..hehe!

    ReplyDelete
  9. salam Liza.

    caiyok! caiyok! U r now in the lane of sacrifice for your only son.. teruskan pump sampai dah tak larat nak tengok pump. Eh, upgrade ye dari MH ke S3? baguslah.. akak je downgrade.. hahahahha...

    ReplyDelete
  10. Kak nonnie, best plak baca ayat akak nih.."U r now in the lane of sacrifice for your only son.." Lagi membara semangat mengepam..hehe!

    Pump saya pun dah downgrade ke avent isis skg..S3 tak anto service lagik..takmo suck..huhu

    ReplyDelete