Monday, October 4, 2010

SYUKUR..SEMUANYA TELAH SELASAI

Dalam entri saya sebelum ni duk asyik citer pasal 'benda' kat badan saya je kan. Semalam saya dah pun buat rawatan susulan (macam kat hospital pulak..hehe) dan 'benda' tu dah berjaya dikeluarkan..Alhamdulillah

Tapi sebelum tu macam nak citer sikit peristiwa yang berlaku hari jumaat malam. Lebih kurang kul 12.30 tgh malam, yamin stat nangis dah. Tapi lebih kuat dari kebiasaannya. Hasben saya pun hampir kalah dgn tenaga yamin. Kesian yamin meronta-ronta nak kat saya, tapi bila saya datang dekat je, terus dia larikan muka sambil cakap "tak payah..tak payah.."

Geram betul saya rasa masa tu. Jadi dengan tekadnya saya ambil tasbih & mula berzikir sepenuh hati. Kalimah "Lailahaillallah" memang tak lekang dalam hati. Tu je yang saya teringat masa tu. Dalam 15 minit lepas tu saya nampak macam satu lembaga kat belakang saya. Saya dapat tgk ikut helmet hasben yang letaknya bertentangan dgn tempat yang saya duduk

Masa tu dah mengeletar gila tangan ni. Saya buat2 je berani, padahal saya takut. Pelan2 saya bangun, berdiri depan hasben. Saya bisik pelan2 "benda tu ada kat belakang. jom kita masuk bilik.."

Kat bilik, tangisan yamin reda sikit & yamin dah nak peluk saya. Syukur. Tak lama lepas tu yamin tertido. Tapi tangan saya tak abis lagi menggigil. Memang menakutkan! Mata pulak dah tak moh nak lelap. Tak lama lepas tu, saya nampak dgn ekor mata saya, lembaga tu kat sebelah kiri saya. Bulu roma hasben meremang jgn cakap la. Rasa macam dalam citer seram pun ada. Saya terus je zikir. Dalam beberapa minit pas tu dah tak rasa lagi kewujudan lembaga tu..Eee..tak tahu la camana saya boleh hadapi keadaan tu. Mujur ada hasben yang tenangkan saya. Saya tau dia pun takut sebenarnya..hehe

Malam semalam saya jumpa balik dgn ustaz untuk keluarkan 'benda' dalam badan saya ni. Caranya macam citer yang kita tengok dalam tv tu. Memang menyakitkan. Abis tgn ngn kaki saya ni lebam2..

Rupa2nya benda adalah h**tu ray* dan dihantar kat saya dah 3 tahun. Jiran saya hantar sebab kecik hati saya tak berurut dgn dia masa saya ngandung & lepas bersalin. Sedih betul bila dapat tahu tentang ni. Saya tak penah pun telintas nak buat camtu kat sape2..Syukur benda tu dah dikuarkan. Moga2 takde lagi la orang2 yang 'baik hati' nak bagi saya 'benda' camtu

Untuk kepastian, saya tanya gak ustaz betul ke apa yang saya nampak tu atau sekadar hayalan saya. Ustaz cakap mmg itu la 'benda' yang mengganggu saya..saya tak berkhayal rupanya!

Untuk pencegahan, ustaz suh saya amalkan
- selawat Nabi 7x
- Fatihah 1x
-Ayat Kursi 1x
-4 Qul
Kemudian niat/doa semoga dijauhkan dari gangguan2 sebenini..

Buat kawan2, terima kasih kerana sentiasa doakan saya. Saya sangat2 beruntung punya kawan2 yang sanggup mendoakan saya ketika saya menghadapi kesulitan..terima kasih :)

4 comments:

  1. seramnya baca..alhamdulillah 'benda' tu dah keluar. sbb x nk berurut pon nak hantar 'benda'ni ye, semoga Allah bagi hidayahNYA buat yang berniat buruk pada u.

    thanks share pasal pencegahan tu :)

    ReplyDelete
  2. yatie chomeyl - memang seram. dgn bulu roma meremang, anak pulak terjerit2 macam kena histeria..memang tak boleh lupa kejadian tu.

    tu la..tak sangka pasal berurut pun boleh jadi sampai camni.. :(

    ReplyDelete
  3. salam. liza.. akak baru tahu.. alhamdulillah liza dah 'selamat'. dik, kadang2 kita mmg tak buat salah pada orang tp rambut sama itam, hati lain2.. hati orang tak boleh kita nak duga. utk memuaskan hati semua orang pn bkn satu keje yg senang. sabar ye. akak harap liza tak 'pulangkan' pd tuannya. sentiasa doakan agar hati dia kembali bersih dan semoga Allah kurniakan dia hidayah. Jgn smpn dendam ye..

    ReplyDelete
  4. kak nonnie - saya tak simpan dendam kat 'tuannya'. Tapi masih tertanya2 kenapa nak buat sampai camni kat saya. Tak sudah2 pulak tu..

    ReplyDelete