Thursday, February 17, 2011

Alhamdulillah..

Syukur..walaupun sudah berusia lebih 90 tahun, abah mertua saya masih lagi sihat & boleh lagi menjalankan rutin harian seperti biasa.

Masa kami balik kampung hari tu, abah yang kopek kulit kelapa untuk kami bawa balik KL. Penuh juga lah satu kereta sorong kelapa tu.




Nampak tak hasben saya yan melarikan diri tu. Baru je kopek 2 biji kelapa. Katanya nak gi tengok kolam ikan kat belakang. Ngelat sungguh!!


Amalan abah senang aje, jgn makan terlalu banyak dan jangan tidur terlalu banyak. Pagi abah cuma sarapan 2 biji telur separuh masak dengan madu. Kadang2 makan nestum.

Wah..kalau saya wat camtu, mau menggigil satu badan..huhu.




17 comments:

  1. kuat nya abah...dh 90 msh bole kopek kelapa...mesti masa muda byk jg mkn dn kesihatan dr ni...

    ReplyDelete
  2. wah,larat lagi ek bapak mertua awak...org dulu2 bagus cra hidupnya

    ReplyDelete
  3. Ustaz Azrai,
    Ni tk habis2 'pancing' amarah orang.
    Mal,
    Aku suka amalan mkn tk terlalu banyak. Klu fb aku nak "like".

    ReplyDelete
  4. fieza - a'ah..abah mmg rajin jaga kesihatan dari muda lagi

    ReplyDelete
  5. Ila - tu la, duk plak kat kampung. makanan sume segar2, dengan selalu bertani lagi..peluh selalu kuar

    ReplyDelete
  6. ustaz - Aku pun baru terperasan..haha. buat2 tak nampak je la yek..

    ReplyDelete
  7. Org kg mmg terbaik punyela.. x terdedah ngn mcm2 bahan kimia.
    Kite skang mkn mcm2..
    Mcm2 jd darah daging tu yg senang dpt sakit kot.
    plus org kg ni x reti dok diamla.. ade je keje diaorg nk wat kan. Mak abah saya pun sama. x reti letih.

    ReplyDelete
  8. aduhh sayu jer tgk pic FIl adik nie .. terus akak teringatkan arwah tuk akak .. pergi meninggalkan kami dlm usia 101 tahun ..
    tapi dia tidak lah sebongkok nie .. cuma dia meninggal kerana sakit tua lah kan ..

    ReplyDelete
  9. umo 90 ttp masih kuat ye nor...syukur.

    ReplyDelete
  10. sedapnya...suka air kelapa..tetiba

    ReplyDelete
  11. mimi ~ betul tu. sayur pun tanam sendiri, ikan pun pancing kat kolam aje. pastu, duk wat keje je kan..jarang tgk diaorang duk diam

    ReplyDelete
  12. kak ieda ~ tu la, selagi fil ada ni mudah2an kami dapat melawat lebih kerap lagi.

    ReplyDelete
  13. kak nza - Alhamdulillah kak. Moga2 sentiasa diberikan kesihatan oleh-Nya..

    ReplyDelete