Thursday, August 19, 2010

KEJADIAN WAKTU SAHUR..

Hari ni hari Khamis..yey! yey!. saya gembira sangat sebab sok saya tak la bersahur sorang2 lagi. Sok hasben keje pagi, maknanya boleh la saya bersahur dan berbuka bersama. kalau tak, terpaksa saya sahur sorang2..nak telan nasi pun susah. Nak wat camana kan..kalau hasben keje syift..


Saya memang amat la tak suka kalau hasben keje malam. Duk menghitung hari je..penat, sunyi, takut sume ada..huhu! Oh..mengapakah saya seorang yang penakut..

Macam pagi tadi..lebih kurang kul 1.40pg tiba2 je yamin menangis. Saya sorang2 pulak tu..buat2 berani..abis lampu satu rumah saya buka. Sapu perut yamin dgn minyak kot2 dia kembung. Buat susu..pujuk2..lebih kurang kul 2 lebih dia tido balik..alhamdulillah..

Pastu kul 3pg dia nangis balik. Buat macam2 tapi tetap tak moh diam gak. Jantung saya macam nak terkeluar dah..takut!

Sudahnya saya tepon mak. Nasib rumah mak kat tingkat bawah & rumah sewa saya kat tingkat 1 je. Bila mak ngn abah dtg, trus yamin diam. Tak dapat saya bayangkan kalau saya dah pindah ke rawang nanti..camana la nak buat kalau kes camni terjadi..


Keputusannya, pukul 4pg tadi saya ngn yamin turun ke bawah. Sementara mak saya memasak, yamin golek2 atas katil dgn atok. Amboi..boleh pulak budak yang beriya menangis tadi tu main2 dgn atok..


Tengok..siap makan sahur lagi tu..


Aduhai yamin..yamin..kalau abah keje malam, jgn la nangis2 camtu ye. Ibu ni dah la penakut..hehe!

2 comments:

  1. Amboi.. yamin. kemain lagi sahur ya. Sama gak dgn shinta. baju.. dagu.. semua ikut makan. Comot!! hehe..

    ReplyDelete
  2. Hmm..memang sepesen la diaorang berdua..hehe

    ReplyDelete