Friday, October 1, 2010

"SERANGAN" YANG AGAK HEBAT MALAM TADI

Yamin masih meragam terutama masa tgh malam. Minggu ni rasa berani sikit sebab hasben keje pagi. Jadi, malamnya ada teman buat kekuatan semangat.

Sejak saya 'berubat' dengan seorang ustaz selasa lepas, saya dapat rasakan 'serangan' yang agak hebat. Malam tadi rasanya adalah antara yang agak 'hebat'..dan sungguh saya takut! Dah la saya ni memang sah2 penakut..huhu

Malam tadi dalam pukul 12.30 tgh malam, tiba2 yamin terjaga dan menagis sambil berguling2, tangan menggapai2 sambil jerit "nak ikut..nak ikut.." Hasben saya dukung yamin dan bawa ke ruang tamu. Saya yang penakut ni ikut je dan duduk dekat sofa..betul2 dekat dgn hasben yang sedang berdiri di tgh2 rumah

Nampaknya hasben saya makin cool dengan situasi ni berbanding malam2 sebelumnya. Tiba2 hasben bersuara "malam ni yamin macam dah ok sikit kan? Tak macam semalam"

"O..ye ke? Mana awak tau? Jawab saya. Agak gelisah. Sebab malam sebelumnya hasben saya agak meninggikan suara kepada saya dan suruh saya duduk dalam bilik..betapa takutnya saya masa tu duduk sorang2 dalam bilik..duduk bersandar di dinding sambil mata melilau sekeliling..TAKUTT..

Dengan tenang hasben saya cakap "sebab bulu roma saya meremang satu badan sekarang ni. Benda ni nak menguji kita ni. Nak suruh kita marah2 yamin. Sekarang kita tenang aje. Kita redha, kita ingat Allah banyak2"

Saya angguk aje. Dalam hati memang dah takut giler. Alhamdulillah tangisan yamin makin surut. Tiba2 saya terasa kaki saya sakit sangat. Macam kena ketuk..macam kena gigit semut..macam kena letrik..

Saya : "awak, kaki saya sakit sangat ni.."
Hasben : "ingat Allah. Zikir banyak2. Sebut ALLAH dalam hati"

Yamin menangis makin kuat. Kaki saya makin sakit. Sakitnya dah sampai ke tangan..muka..kepala..satu badan saya rasa lemah. Aduh..

Kesian yamin. Pangil "ibu..ibu.." Tapi bila saya datang dia meronta2 tak nak kat saya. Saya kena kuatkan semangat. Saya pasang ayat2 Quran. Nak mengaji saya uzur pulak. Dalam hati saya zikir banyak2. Badan makin sakit. Memang payah nak bergerak. Tapi kalau terus duduk, lagi la saya serabut. Saya kuatkan hati..saya bangun berkemas. Malas nak tumpukan perhatian kat rasa sakit

Hasben pulak masih sabar memujuk yamin sambil usap2 ubun2 yamin. Dalam pukul 2pagi keadaan beransur tenang. Rumah saya pun makin kemas..hehe..

Pagi tadi dalam pukul 7.30 yamin menangis lagi sambil jerit "nak ikut.." Apa la yang yamin mimpi. Kesian anak ibu...

Yamin meronta2 tak nak kat saya. Macam biasa, kalau yamin nangis, badan saya terasa sakit. Terpaksa saya pangil mak datang. Mak tolong sapukan air yang uztaz bekalkan. Baru ok sikit. Tapi yamin masih tak nak dekat saya

Saya paksa yamin masuk bilik air. Kami mandi air garam kasar yang ustaz bacakan ayat2 suci. Lepas saya jirus beberapa gayung kat badan, tiba-tiba yamin cakap "ha..dah pegi dah.." Muka yamin ceria je. pastu. Apa yang dah pegi pun saya tak tahu. Cuma saya buat2 berani la..Saya kena kuat! Demi yamin...

Moga2 kami dapat keluar dari masalah ni secepat mungkin. Malam saya asyik terganggu. Badan saya sakit2 sampai ke saat ni..Ya Allah..beri kami jalan keluar..bantu kami..

Pagi ni hari pertama yamin di taska. Yamin teruja dapat ramai kawan. Cuma lepas saya balik, dia menangis sebab nak susu tapi saya lupa bekalkan botol..kalut sangat dengan kejadian malam dan pagi tadi. Mujur masa tu saya belum bertolak ke pejabat. Tadi saya call taska, yamin baik2 aje. Syukur.. :)


10 comments:

  1. Alhamdulillah semuanya dh semakin pulih..kuatkan semangat...

    ReplyDelete
  2. liza, kenapa dgn yamin? sorry akak terlepas cerita liza sebelum nie kot......

    ReplyDelete
  3. syamila - mudah2an makin ok. tapi masih kena jumpa uztaz tu untuk keluarkan 'benda' ni. moga semangat saya terus kuat..

    ReplyDelete
  4. kmieja - yamin asyik nangis je. nak2 masa maghrib atau masa tgh malam. kata ustaz, yamin kena camtu sebab dalam badan saya ada j*n. doakan yang terbaik untuk kami ye..

    ReplyDelete
  5. normaliza,
    lama la kakyong tak jengah sini.. ade kes rupanya.. hmm, kena khatam byk n3 ni...

    apa2 pun kakyong doakan semoga semuanya kembali seperti asal..

    ReplyDelete
  6. kak yong - terima kasih atas doa. moga2 semua kembali ke asal..amin.

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah moga semuanya beransur pulih....

    ReplyDelete
  8. kak nza - syukur semua dah hampir selesai..tak akan boleh lupa peristiwa ni sampai bila2

    ReplyDelete
  9. nnti kalu hang dh pndah rwang.. ustaz azrai ada..
    kim slam kat sikecik tu.. syukur suma dh slamat kn?

    ReplyDelete
  10. Ustaz Azraay - syukur skang semuanya dah selesai. Nanti bila aku dah duk rawang, hang tlg 'pagar'rumah aku. Boleh gitu?? :)

    ReplyDelete