Thursday, April 28, 2011

Mereka tidak tahu..

Serabut betul hari ni..balik dari EL 2 hari..

Hari ni masuk je opis, macam2 pulak ceramah dari orang2 sekeliling. Menambahkan serabut dalam kepala aje. Bukannya tak suka orang bagi nasihat. Tapi nasihat yang diberi tu..lain betul bunyinya.

Nasihat2 tu semua menjurus pada keburukan diri kita..

Misalnya..

"tu la..ko jadi camni sebab ko tak kuat semangat..ko tak buat amal yang banyak"

"Alah, mende2 camni kalau kita tawakal pada Allah, senang je nak hadapi. Tak payah nak berubat kat ustaz pun. Buat sendiri aje pun boleh"

Bukan nak mengata, tapi kalau orang yang bercakap tu memang yang tergolong dalam golongan yang OK tak apa lah. Tapi yang bercakap tu seharusnya lah cermin diri mereka dulu sebelum mengata orang lain.

Agaknya bagi mereka2 semua, gangguan makhluk halus ni perkara enteng agaknya. Ataupun bagi mereka, sesiapa yang terkena gangguan ni sebab orang tu tak sembahyang kot..

Mereka tak alami apa yang saya alami..maka, dengan sesuka hati aje boleh menuduh sembarangan pada saya. Menasihati saya tanpa mengetahui betapa tergurisnya perasaan saya.

Dialog2 di atas hanya sebahagian kecil ayat yang dilemparkan. Tak sanggup rasanya nak paparkan ayat2 yang lain. Mau saya menagis masa saya tulis entri ni kang..huhu

Saya dalam proses berubat. Doakan semoga perjuangan saya berterusan hingga ke akhirnya. Banyak betul dugaannya. Badan saya dah lebam-lebam. Kaki dah melecet. Tangan rasa macam terbakar. Emosi kadang2 tak stabil.

Tapi, jauh di dalam diri saya, saya amat berterima kasih kerana ALLAH memilih saya untuk menghadapi UJIAN ini. Saya bertemu dgn seseorang yang sentiasa membimbing saya ke jalan ALLAH..

Kawan-kawan..tolong doakan saya cekal hadapi ujian ALLAH ini. Doakan semoga saya kuat. Doakan semoga saya tabah. .

9 comments:

  1. sabar..orang hanya tahu cakap tp yang merasanya kita...hari tu kat opis hubby ada buat buang2 benda halus ni..bagus ustaz tu....

    ReplyDelete
  2. Hm... Nnti kalu ada mslah lpas hang dh pindah Rawang.. jiran aku maybe bleh tlong...

    ReplyDelete
  3. bykkan bersabar nor...org yg xpernah alami mmg camtu..ckp xbrlapik. Akak dh 5 thn menderita penyakit misteri ni ttp alhamdulillah dpt family n rakan2 yg byk memberi sokongan..sekurg2nya sokongan dr mrk buat semangat kita lbh kuat..
    Apapn perdulikan dgn sindiran n ejekan mrk tu krn Allah maha mengetahui...teruskan berdoa, berubat dan brtawakal..don't giveup....insyallah hanya kita yg alami yg boleh memahami setuasi yg sebenar..sabar ye nor...

    ReplyDelete
  4. Ila :

    tu lah..diaorang tak penah alami. jadi anggap benda camni karut aje..

    ReplyDelete
  5. ustaz :

    okeh..nanti aku roger ko. tapi harap2 masalah ni settle terus la..fobia dah aku..huhu

    ReplyDelete
  6. kak nza :

    terima kasih kak. tulah, bila dah macam2 org cakap, terasa jugak. tgh dalam proses berubat ni..moga2 semuanya dipermudahkan ALLAH..amin

    ReplyDelete