Thursday, November 5, 2009

MAK KENA RAGUT

Oh..aku tak tahu macam mana nak luahkan perasaan bengang..geram..sakit hati..Kalau la aku ni ada ilmu sakti, dah lama aku jejak PERAGUT pastu aku fire sampai hangus!!!

Aku pun baru tahu kes mak aku kena ragut ni semalam. Padahal kejadian tu berlaku isnin lepas bersamaan 2/11/2009 lebih kurang jam 10pg. Masa tu aku tgh duk terbaring kat rumah sebab cirit-birit & muntah2. Yang sadisnya kejadian tu berlaku kat tepi rumah je..

Cenggini kisahnya, mak aku gi jemur baju Yamin kat tepi rumah (kami duk umah flat & tepi sekali). Tengah duk sidai baju tu, tetiba mak aku rasa bahu dia macam kena tepuk. Bila mak aku menoleh je, dia nampak ada sorang lelaki naik motor. Lelaki tu dgn selamba je tarik rantai mak aku. Mak aku kata dia tak rasa apa2 pun masa tu. Cuma terpinga2 dan sedar2 je motor tu dah jauh & rantai dah lesap. Tak tau la ni nak ditakrifkan sebagai ragut ke apa..

Aku saspek penjenayah tu guna pukau kot. Kalau tak, nape mak aku kata dia macam blurrr je masa kejadian tu. Aku dah suh mak aku wat report. Tapi mak aku kata nak lupakan peristiwa sedih tu..Ish, dah jenuh ku paksa, itu aje jawapan dia..

Kejadian jenayah semakin berleluasa skg ni..kat rumah pun boleh kena ragut/curi/culik. Moga2 kejadian seumpama ni tak berlaku pada kawan2 semua & tak berulang lagi pada keluarga aku..AMIN!

6 comments:

  1. Cici pernah kena ragut waktu naik motor dgn hubby ci...bila dia try nk amik beg keja ci kat dlm raga (beg kerja okeyyy), abg ci rentap balik...time ni motor tgh jalan la....dia tak dpt beg tu, dia tendang motor kami...end up hubby ci terpelanting ke depan, ci terguling tgh jalan...muka hubby ci teruk berdarah...ci retak tgn kiri...motor tu bru 3ari kua kedai...hehehe...Memang, ci waktu jatuh tu pun blur...sedar2 dh kat jalan...dgr suara abg ci pggl 'Bgn ci Bgn ci....'
    Yup, ci doa peragut2 dpt balasan...

    ReplyDelete
  2. wah menakutkan!!

    pukau la tu kot kalau sentuh2 kita tu..doa la takkkan kena kat kita.

    ReplyDelete
  3. hi normaliza.. lama dh jd ur silent reader.

    afne tumpang simpati. kurg ajar peragut ni kan. tingat ada keluar iklan psl peragut.

    ReplyDelete
  4. Bahaya tu cici. Dah banyak kes mangsa ragut yang melawan cedera teruk. Peragut ni dah macam takde perikemanusiaan!

    mama-miya, memang menakutkan! nak gi kedai seberang jalan pun dah takut skg ni..aduhai!

    afne, trima kasih sudi jengah blog ni :)

    ReplyDelete
  5. tragis sungguh. kesian mak maliza..mmg xguna punya peragut. Biar suatu hr nnti dia akn dpt balasan.
    Naurah prnah gak diragut rantai masa umur 5th. lama gak dia fobia n takut bila tgk org lelaki...mmg kak nza rs nk bunuh je peraguk tuh...

    ReplyDelete
  6. Kalau mak saya pun fobia..ni kan pulak budak kecik. Kesian Naurah. Harap sangat la peragut ni dapat balasan..

    ReplyDelete