Wednesday, May 19, 2010

MASIH SAKIT LAGI...

Ekceli ni cerita macam dah nak basi..tapi kesannyer masih terasa sampai ke hari ni..sakit..perit..tersiksa badan nih!!

Camni, petang jumaat lepas saya cabut gigi. Ni geraham ketiga yang saya cabut..huaaaa..lama2 abis la geraham saya. Anak baru soranggggg...

Geraham pertama kena cabut masa tgh mengandungkan Yamin 5 bulan
Geraham kedua masa Yamin nak masuk setahun
Jumaat lepas (14/5/2010) masa yamin nak masuk 2 tahun (18/5/2010)..

Kalau ikut kronologinyer, macam selang setahun je saya kena cabut geraham. Aduh..aduh..ini sudah mendatangkan kerisauan tahap gaban nih!! Saya kena lakukan sesuatu untuk mempertahankan gigi-gigi saya. Saya tak nak pakai gigi palsu lebih awal dari kawan2 seusia saya..oh TIDAKKK...

Berbalik pada cerita jumaat lepas, saya cabut gigi lebih kurang pukul 5 petang. Sakitnya tok sah cakap la..(kalau doktor yang sebelum ni, dia akan bius lagi kalau sakit. yang doktor ni dia suh tahan pulak..ADUH!)

Darah tak berenti sampai la malam. Kapas pulak dah abis. Bila dah ngantuk, saya tido je la.

Yang buat saspennyer, esok pagi bila bangun je..lengan baju belah kanan saya penuh dgn kesan darah. Kat sarung bantal pun camtu. Huhu...masa tido berapa banyak la darah yang dah saya telan. Harap2 tak jadi macam raja bersiong la saya pasni..

Sampai sekarang masih lagi terasa denyut2 kat bekas cabutan ni. Bila saya tengok, kat bekas cabutan tu dah jadi ulser. Patut la sakit ya amat. Skang kena makan benda2 lembut je..

Hmm..rindunya nak makan nasi...huhu :(


2 comments:

  1. mungkin bila pregnen kita dh kekurangan kalsium....tu yg gigi mkn xthn...apapn moga cpt ok...xthn kalu sakit gigi...siksa.

    ReplyDelete
  2. Kak nza - Saya pun rasa sebab kurang kalsium. Dah 3 btg kena cabut. kena rajin minum susu nih..

    Sakit gigi mmg seksa kan..huhu

    ReplyDelete