Thursday, November 25, 2010

SEBAB DAH LAMA TAK MERAPU DALAM BLOG..

Lama sungguh tak merapu dalam blog ni. Banyak plak kes yang melanda sejak akhir2 nih..
  • En. hasben demam sampai 2 kali dalam masa seminggu
  • saya demam..sampai kena ambik darah bagai..
  • Umar Bunyamin demam + muntah2
Dan yang paling merisaukan saya..ni kira 18sx sket yek..telur yamin bengkak sebelah. Takut jugak masa saya tgk tu. Mana la tau kot2 kena angin pasang. Ye lah, sejak kena "gangguan" ari tu, boleh dikatakan hampir setiap malam yamin nangis macam kena histeria.

Kami bawa yamin jumpa ustaz untuk berurut. Syukur bukan angin pasang. Cuma saluran angin kat bahagian bawah telur tersumbat. Ustaz bekalkan lada hitam untuk tuam kat bahagian tu. Alhamdulillah skang bengkak dah semakin surut.

Esok malamnya ustaz tu datang ke rumah mak saya untuk 'pagar' rumah. Siap dia buat sekali untuk rumah sewa saya. Ni kira kali kedua ustaz tu 'pagar' rumah saya. Kali ni kena tabur garam + lada hitam di keliling rumah. Kemudian dibekalkan 2 paku untuk ketuk kat penjuru depan rumah.

Esok malamnya, masa saya tgh duk main2 dgn yamin, saya terperasan kat dapur (masa tu lampu dapur tak dipasang) ada seekor kucing hitam. Besar jugak lah..lebih kurang tinggi lutut orang dewasa. Telinga panjang tirus ke atas macam org star trek tu. Mata besar warna kuning & tengahnya hitam. Kucing tu duk renung saya macam marah. Tak lama lepas tu lenyap.

Saspen juga saya. 2-3 malam gak la saya pantau yamin. Takut2 dia diganggu lagi. Syukur sampai ke hari ni takde apa2 yang berlaku pada yamin. Dah tak nangis2 macam dulu lagi. Mudah2an berkekalan la hendaknya...

Sampai bila la mata saya ni pulak nak nampak 'benda-benda' macam tu. Sebelum ni saya pernah nampak lembaga berbaju putih dgn rambut hitam panjang..pernah nampak lembaga hitam yang besar..pernah nampak kelibat budak hitam berkepala botak..pernah dengar bunyi mendengus kat sebelah, padahal masa tu takde orang..hadooiiii....sesak nafas ni nak memberanikan diri...


No comments:

Post a Comment